Löneadministratör till Rapid Säkerhet

Vill du bli del av ett växande bolag där du kommer kunna utvecklas inom rollen som Löneadministratör? Vill du till en organisation där frihet under ansvar prioriteras högt och där tydlig kommunikation och ett nära samarbete mellan avdelningar ses som stommen till ett välfungerande företag?

Sök då tjänsten som Löneadministratör till Rapid Säkerhet AB redan idag!

Om jobbet

Vi söker en självständig, effektiv och utvecklingsorienterad Löneadministratör med god social förmåga.

Som löneadministratör kommer Du att arbeta med löneadministration för cirka 750 anställda på Rapid Säkerhet AB. I det dagliga arbetet ingår förutom lönekörningar bland annat att registrera avvikelser, sjukfrånvaro och ledighet. I ditt arbete kommer du även vara tillgänglig för anställda som har lönerelaterade frågor och sammanställa olika former av statistik i rapporteringssyfte, både internt och externt. Arbetet innebär administration av både kollektivanställda och tjänstemän, där merparten av lönerna som hanteras gäller kollektivanställda. I arbetsuppgifterna ingår även rapportering av lönerelaterad information till externa aktörer enligt gällande lagar och direktiv.

Som löneadministratör är du del av en mindre avdelning där det finns gott om möjligheter till att utvecklas och utveckla arbetet inom avdelningen. På löneavdelningen arbetar du även nära vår personalavdelning och ekonomiavdelning. Du rapporterar till vår Administrationschef.

Om Rapid Säkerhet

Rapid Säkerhet AB är helägt av Gabrielsson Invest AB. Företaget är certifierat bevaknings- och larmcentralsföretag och tillhandahåller säkerhetslösningar till sina kunder. De säkerhetslösningar som företaget tillhandahåller inkluderar bland annat larmuppkopplingar, kameraövervakning, installation av larmsystem samt stationär och ronderande bevakning.  Rapid är i en snabbt växande fas där verksamheten och den personella styrkan utökas snabbt.

På Rapid så har vi högt i tak och välkomnar kreativt tänkande.

Vem är du?

Du har erfarenhet att arbeta med relevant administrativt arbete, som t.ex. löneadministratör, löneassistent eller ekonomiassistent. Vi söker dig som gärna har erfarenhet inom just lönehantering eller annars kan visa på tillräcklig relevant erfarenhet som väger upp för detta. Vi söker dig som kan arbeta systematiskt, organiserat och har god förståelse och kapacitet att lära sig nya system. Du har god vana att arbeta i olika administrativa system och även god kunskap inom Office 365 och Microsoft Excel. Du kan arbeta efter tydliga deadlines och har gärna grundläggande kunskap inom kollektivavtal. Personliga egenskaper som efterfrågas är integritet och god social förmåga. För att nå framgång i denna roll bör du vara självgående, noggrann och stresstålig. Vidare har du ett intresse av att utvecklas och lära dig mer inom löneadministration och inneha en vilja bidra till utveckling i lönehanteringen.

Krav

  • Erfarenhet inom administrativt arbete
  • God kunskap inom Office365 och Microsoft Excel
  • God social förmåga och hög integritet
  • Förmåga att arbeta strukturerat och organiserat
  • God Svenska i både tal och skrift

Meriterande

  • Erfarenhet inom Intelliplan, Pyramid och/eller Hogia
  • Arbetslivserfarenhet inom lönehantering
  • Grundläggande kunskaper inom bokföring
  • Kunskap inom kollektivavtal, arbetsrätt och lönerelaterad lagstiftning

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Kista
LÖN: Enligt överenskommelse
REKRYTERANDE CHEF: Patric Beijer
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-07-31
Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort.

Du skickar in din ansökan, med CV och personligt brev till:
Administrationschef
Patric Beijer
patric.beijer@rapidsakerhet.se

Märk din ansökan med Löneadministratör.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Patric Beijer via patric.beijer@rapidsakerhet.se